ورزش درگویندگان

آیا ورزش به گویندگان کمک می کند؟

تاثیر ورزش برای گویندگان

افراد معمولاً برای داشتن بدنی سالم و سلامتی تصمیم به ثبت نام در یک سالن ورزشی می گیرند ، نه برای اینکه صدای خود را بهبود بخشند . اما ورزش یک اکسیر تعجب آور خوب برای صدای شما است . برخی از انواع تمرین ها و ورزش ها می توانند سیستم تنفسی شما را تقویت کرده و صدای شما را قوی تر و مقاوم کنند . ورزش راهی عالی برای تناسب اندام جسمی و بهبود دادن به شکل صدای شما است . صدای  قوی با بدن سالم شروع می شود و ورزش های خاص می توانند به بهبود صدای شما برای گویندگی کمک کنند . با این حال ، شما باید تکنیک مناسب را بیاموزید ، یا می توانید به صدا و بدن خود آسیب برسانید . ورزش برای بدن ، ذهن و صدای شما بسیار مفید است . اما یافتن وقت برای کار کردن دشوار است . به خصوص اگر گوینده ای هستید که بین برنامه ها و تمرینات قرار گرفته اید . در این مقاله به تفکیک تمریناتی که برای گویندگی مناسب است  و چگونگی به دست آوردن بهترین تمرین در زمانی که اختصاص می دهید ، می پردازیم .

ورزش کردن چه تاثیری بر صدا دارد؟

دلایل زیادی برای ورزش کردن وجود دارد . فعال بودن جسم ، شما را سالم ، سالامت نگه می دارد ، سطح استرس را کاهش می دهد و ذهن شما را جوان می سازد . اگر این ها برایتان کافی نباشد ، مزایای ورزش می تواند تأثیر خوبی بر صدای شما نیز بگذارد. اگر به طور منظم ورزش می کنید ، هنگام رفتن به روی استیج برای اجرا یا استودیو برای گویندگی نتیجه ورزش را می بینید . فعالیت کردن باعث افزایش استقامت و قدرت قلبی و عروقی شما خواهد شد ، و هنگام صحبت کردن این ویژگی را احساس خواهید کرد . ایجاد عضله و استقامت در بدن شما به تقویت دستگاه صوتی و تنفسی تان کمک خواهد کرد . تناسب اندام ، استقامت و چابکی که از ورزش بدست می آورید به عملکرد صوتی شما منتقل می شود . فعال ماندن می تواند صدای  شما را واضح تر کند ، دامنه صوتی شما را گسترده تر و خطاها را کاهش دهد . ورزش همچنین یک دستگاه تحریک کننده اعصاب عالی و تسکین دهنده استرس است ، بنابراین می تواند شما را قبل از اجرا با تمرکز و شفاف نگه دارد .

آیا ورزش کردن گویندگی را بهتر می کند؟

اگر به دنبال ایجاد انگیزه برای فعال شدن هستید : در واقع ورزش کردن می تواند صدای شما را بهبود بخشد!

برای به دست آوردن نتایج صوتی لازم نیست که به یک سالن ورزشی بپیوندید یا وزنه برداری را شروع کنید . در حقیقت ، انواع خاصی از ورزش برای گویندگان بیش از دیگران توصیه می شود. بهترین ورزشها برای بهبود صدای شما عبارتند از :

شماره 1 : یوگا

ورزش یوگا باعث بهبود تکنیک و تمرکز تنفس شما می شود . همچنین به شما می آموزد تا ذهن خود را متمرکز کنید و استراحت کنید ، که این امر به شما در آماده سازی ذهنی برای اجرا کمک می کند.

شماره 2 : ورزش هوازی

ورزش قلب و عروق به نفع ریه های شما خواهد بود و به شما کنترل تنفس خوب را می آموزد . انجام ورزش هوازی باعث افزایش استقامت و مقاومت شما نیز خواهد شد که از طریق اجرای طولانی و پویا در صحنه به شما قدرت می بخشد .

شماره 3 : هنرهای رزمی

عضو شدن در کلاس هنرهای رزمی به شما وضعیت خوبی می آموزد و تمرین با دیگران نیز باعث می شود اعتماد به نفس شما برای کار کردن جلوی افراد دیگر ایجاد شود . کاراته و تکواندو یک ورزش پر انرژی هستند و برای پرورش بدن جهت یک اجرای خوب و سریع برای گویندگانی که می خواهند یک اجرای پرانرژی داشته باشند بسیار عالی است .

شماره 4 : پیلاتس

فعالیت بر روی عضلات اصلی خود با Pilates واقعا به صدای  شما کمک می کند . این حرکات باعث بهبود و تقویت ماهیچه های اصلی شما خواهد شد ، که این امر دیافراگم شما را قوی می کند و به بهبود فعالیت صوتی بهتر کمک می کند.

قبل از گویندگی ورزش کنید

ورزش قبل از انجام کار می تواند تقویت کننده و برطرف کننده تنش باشد. اما اگر قبل از گویندگی فعالیت ورزشی کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که تمرینات شما همیشه به شکلی ذهن آگاهانه انجام می شود ، بنابراین اگر در غیر این صورت باشد و ورزش نا منظمی داشته باشید به خودتان بیش از اندازه آسیب می رسانید و در بدنتان استرس ایجاد می کنید . خوب است در روزهایی که قرار است فعالیت صورتی انجام دهید ورزش کنید . در حقیقت ، ورزش به مدت 30 دقیقه در روزهای اجرا می تواند به کاهش اعصاب و نرم شدن عضلات کمک کند. اما همیشه بدنتان را از لحاظ ورزشی گرم کنید ، گرم نگه دارید و به عنوان بخشی از تمرین خود را به طور صحیح خنک کنید تا عضلات شما محکم و منقبض نشود . همیشه اجرای خود را حداقل 2 ساعت بعد از تمرین بگذارید ، بنابراین به بدن خود آسیب نرسانید و خودتان را تحت فشار قرار ندهید . از انجام ورزش در شرایطی که بر صدای شما نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت ، خودداری کنید . شرایط شدید آب و هوایی می تواند گلو و ریه های شما را خشک کند و ورزش در مناطقی که آلودگی زیادی دارند – مانند دویدن در کنار جاده ها – می تواند تارهای صوتی شما را تحریک کند .

ورزش درگویندگان

آیا دویدن برای گویندگان خوب است؟

دویدن به عنوان نوعی ورزش قلبی عروقی محسوب می شود و یک تمرین عالی برای گویندگان  است . این کار ظرفیت ریه شما را افزایش می دهد ، کنترل نفس شما را بهبود می بخشد و استقامت شما را می سازد : به معنی اینکه تمام مهارتهای عالی هنگام سخن گفتن می باشد ! برای رفتن به یک اجرا یا ضبط نیاز به تنفس آگاهانه داید تا بتوانید در طول تمرین خود را مرتب کنید . یک تکنیک مناسب تنفس برای گویندگی بسیار مهم است زیرا می توانید تا 90٪ از ظرفیت ریه های خود را هنگام انجام کار استفاده کنید – کاری که ما در زندگی روزمره به آن عادت نداریم . دویدن باعث گسترش ریه شما می شود و به شما عادات پشتیبانی تنفسی خوبی می آموزد .

همزمان دوییدن و آواز خواندن یا حرف زدن

بسیاری از خوانندگان و گویندگان در هنگامی که برای بهبود سلامت و استقامت خود ورزش می کنند آواز نیز می خوانند .

اما آیا دویدن و آواز خواندن همزمان برای صدای شما خوب است ؟

طرفداران این بحث :

دویدن و همزمان آواز خواندن ، مقاومت بدن تان را با انجام تمرینات هوازی هنگام اجرا ، قطعی می کند .

این کار به حنجره شما آموزش می دهد تا بتواند عملکردهای تنفس و شکل گیری کلام  را به طور مؤثر جابجا کند .

آواز خواندن در حالی که فعالیت عضلانی انجام می دهید ، به شما می آموزد که ذهن خود را تثبیت کنید و از دیافراگم خود پشتیبانی کنید .

بدن شما یاد می گیرد چگونه در سناریوهایی که از اکسیژن کمتری برخوردار هستند مقاومت کرده و عملکردی بهتر انجام دهد .

مخالفان این بحث :

دویدن و آواز خواندن به طور هم زمان می تواند باعث سرگیجه شود و احساس سبکی شما را به همراه داشته باشد .

با این کار شما مستعد صدمه بیشتر هستید زیرا غلظت اکسیژن بدن شما تقسیم می شود و میزان اکسیژنی که در بدنتان وجود دارد از طریق خواندن تخلیه می شود .

اگر از تکنیک مناسب استفاده نکنید ، ممکن است به تارهای صوتی خود آسیب برسانید .

اگر یک دونده حرفه ای هستید و از نظر جسمی سالم و سلامت هستید ، باید سعی کنید هنگام انجام فعالیت ورزشی بخوانید .

شنا کردن برای گویندگان

شنا به عنوان یکی از بهترین نوع ورزش برای صداپیشگان شناخته شده است . شنا استقامتی ضمن هماهنگی تنفس و ریه ها در شکل بهتری ، تمام بدن و تن شما را تقویت خواهد کرد . سپری کردن زمان در استخر باعث بهبود وضعیت بدنی می شود و باعث می شود در هنگام شنا ، کشش و بلند کردن قفس دنده خود را یاد بگیرید . غالباً ماهیچه های کوچک در قفسه دنده درگیر نیستند و تقویت این موارد باعث می شود که سینه و ریه بهتر بشود . و به شما کمک می کند تا صدای خود را طراحی کرده و استقامت صوتی خود را بهبود ببخشید . شنا همچنین می تواند بسیار درمانی باشد و انواع اندورفین ها را در بدن آزاد می کند – بهترین راه حل برای جلوگیری از توقف های پیش از اجرا است . اما برای جلوگیری از عفونت های سینوسی ، همیشه هنگام شنا می توانید از محافظ گوش استفاده کنید و استخرهای گرم را برای شنا انتخاب کنید زیرا شرایط سرد و آب شور می تواند گلو را تحریک کند .

ورزش کرانچ و گویندگی

گویندگی به شکم شش تکه نیاز ندارد ، اما داشتن یک بدن قوی برای تکنیک  خوب مهم است . هدف قرار دادن شکم خود با تکرار فشارهای شدید به صدای شما کمکی نمی کند . بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام کار با شکم (ناحیه شش تکه) روی یک گروه ماهیچه تمرکز کنند . این حالت سفتی انتهایی باقی می گذارد و باعث می شود ماهیچه های معده کوتاه شده و منقبض شوند . همچنین دیافراگم را محدود می کند و به جای بهبود آن ، از تکنیک کنترل نفس شما جلوگیری می کند . برای تقویت بدن خود به روشی که به صدای شما کمک کند ، باید عضلات خود را به شکلی متعادل تقویت و کشیده تر کنید . شما می توانید این کار را با هدف قرار دادن کل ناحیه تنه خود با تمرین انجام دهید ، نه فقط ABS خود را (تمرینات شکمی مواردی است که بر عضلات شکمی تأثیر می گذارد (به صورت محاوره ای عضلات معده یا “ABS” شناخته می شود ) ) . تمرین هایی را بصورت مورب بر روی ، فلکسورهای لگن خود انجام دهید و روی کشش نخاعی ، چرخش و تثبیت کار کنید تا یک بدنی متعادل و قوی برای آواز بدست آورید .

تمرینات بدنی مناسب برای گویندگان

ورزش کرانچ و نشستن ، تمرینات مؤثر در شکم است اما برای تقویت بدن تان ، سعی کنید انواع حرکات مختلف را دهید . برخی از بهترین تمرینات تقویت کننده بدن برای گویندگان عبارتند از :

حرکت سوپرمن – یک حرکت عالی برای بهبود وضعیت بدن و تقویت عضلات کمر است . این امر باعث تقویت پشت ستون فقرات می شود ، که به تعادل هرگونه تنگی در شکم کمک می کند .

ورزش Plank – این حرکت عضلات شما را همزمان قوی و تقویت می کند ! Plank هر دو ستون فقرات و بدن شما را تثبیت می کند و به بهبود وضعیت بدن در اجرا کمک می کند .

High Boat to Low Boat ( حلقه کمر )– تمرینی برای کل بدن . High Boat Low Boat ضمن بهبود پایداری ، عضلات فوقانی و تحتانی شما را قوی می کند .

پیلاتس – حرکات قدرت و استقامت در پیلاتس در آموزش دادن به بدن تان بسیار مؤثر است . پیلاتس برخلاف گرفتگی و نشستن ، تمام بدن را هدف قرار می دهد : شکم ، کمر ، باسن و بدن .

دیافراگم لگنی و گویندگی

وقتی صحبت از ورزش می شود ، کف لگن شما ممکن است اولین گروه عضلانی باشد که به آن فکر می کنید . اما کف لگن نقش مهمی در تقویت نفس شما دارد و می تواند درست مانند هر گروه عضلانی دیگری تقویت و آموزش یابد .کف لگن یا دیافراگم لگنی بخشی از نیم تنه تحتانی شما است . بین شکم و پاهایتان وقتی سعی می کنید ادرار کنید ، عضلات کف لگن شما دچار انقباض می شود . این عضلات در حین صحبت ، از عضلات شکمی شما نیز پشتیبانی می کنند . کف لگن به شما کمک میکند بدنتان را نگه دارید بدون نیاز به چسباندن و فشار دیافراگم به جای دیگری و بدون آنکه بخواهید بجایی تکیه دهید یا بنشینید ، بدنتان را درحالت ایستاده نگه می دارد . درست مانند سایر نواحی بدن ، می توانید کف لگن یا دیافراگم لگنی خود را برای بهبود تکنیک ها آموزش دهید . ورزش Squats اسکوات برای همه نواحی بدن از جمله کف لگن فوق العاده است . همچنین حرکات آن به گرم کردن عضلات لگن کمک می کنند .

ورزش درگویندگان

ورزش درگویندگان

آیا گویندگی نوعی ورزش است؟

گویندگی و سخن گفتن بشکل حرفه ای  به شما کمک نمی کند که وزن کم کنید ، اما به ریه ها و بدن شما یک تمرین خوب می دهد . تصور می شود که شما می توانید به اندازه 136 کالری در ساعت با گویندگی بسوزانید . اگر علاقه مند هستید که چگونه و  چند کالری می تواند بسوزاند .

گویندگی به عنوان یک تمرین هوازی محسوب نمی شود . اما این باعث افزایش ظرفیت ریه ، ایجاد عضلات دیواره قفسه سینه و تقویت دستگاه تنفسی شما می شود . مهم است که انواع مختلف ورزش را در رژیم خود وارد کنید ، از تمرینات قدرتی گرفته تا فعالیت های قلبی ، اینطور قطعاً می تواند چیزی را به شما بافزاید و در زمینه حرفه ای خود قوی تر ظاهر شوید .

گویندگی را نوعی تمرین استقامت در نظر بگیرید . اگر یک تکنیک تنفس مناسب را بیاموزید ، این فعالیتی است که باعث افزایش استقامت و مقاومت شما می شود . برای به دست آوردن یک تمرین کامل بدنی سعی کنید قسمت های دیگر بدن مانند قلب را در کار خود وارد کنید ، بالا بردن ضربان قلب از طریق ، خواندن متن های احساسی و حماسی و با صدای بلند انجام دهید  تا کالری بیشتری را نیز بسوزانید کنید !

سوالات متداول :

چگونه بفهمیم بدنمان به ورزش نیاز دارد ؟

برای داشتن یک بدن قوی لازم نیست که شکم شش تکه اشت . تا زمانی که تمرین خود را بین همه قسمتهای بدن – کف لگن ، عضلات پشت ، دیافراگم و فلکسور باسن تعادل برقرار کنید – و بر طولانی شدن تمرین عضلات تمرکز کنید ، می توانید مطمئن باشید بدن تان در حال تمرین خوب است . علامتی که مشخص کند بدنتان به ورزش نیاز دارد ، هنگام سخن گفتن  ، تنش در گلو ، شانه هایی مانند فک خود را تجربه و احساس می کنید . این نشان می دهد که شما در حال تلاش برای قدرت گرفتن از گروه های عضلانی اشتباهی هستید و این باعث سفت شدن می شود  . اگر وقتی صدای خود را به نجوا در می آورید احساس می کنید که شکم خود را می بندید ، ممکن است به تمرینات اصلی نیاز داشته باشید . سعی کنید در عضلات پشتیبان خود (عضلات مفاصل و پشت) قدرت ایجاد کنید تا یک سیستم پشتیبانی قوی برای خود ایجاد کنید .

چند بار در هفته باید ورزش کنم تا به بهترین صورت گویندگی کنم ؟

میزان تمرین در افراد مختلف متفاوت است . اما به طور متوسط ​​، توصیه می شود 3 تا 5 روز تمرین در هفته مقدار موثری برای ماندگاری و رسیدن به نتایج خوب باشد . شما باید روزهای تمرین خود را بین تمرینات قلبی و تمرینات قدرتی تقسیم کنید . چند روزی در هفته انجام ورزش هوازی بهمراه چند روز کار بر روی عضلات بدن – با پیلاتس یا یوگا – برای صداپیشگان توصیه می شود .

شما چه تمرینی برای حفظ صدا و نگهداری بدن در حالت عالی انجام می دهید ؟ در قسمت نظرات در پایین این صفحه ما را آگاه کنید!

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست