بزرگترین اشتباهات گویندگان در ارائه خدمات
بزرگترین اشتباهات گویندگان در ارائه خدمات به مشتری و چگونگی رفع آنها
خدمات به مشتری همیشه بخش بزرگی از تجارت بوده است و اکنون در بازار جهانی کاملا رقابتی، بیش از هر زمان
دیگری حائز اهمیت شده است. در بررسی های انجام شده، مردم نظرات متفاوت خود را درباره خدمات به مشتری ثبت کرده اند و به نظر میرسد از ارائه پاسخ های مخالف و منفی، اصلا خجالت زده نیستند. از آنجا که صداپیشگان ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با مشتری دارند، جلب رضایت مشتری در صنعت صدا بسیار مهم است.
راضی نگه داشتن مشتری باعث می شود که ما در کارمان موفق تر عمل کنیم و رزومه پربارتری داشته باشیم و همیشه حواسمان جمع باشد تا خدمات کاملی را به مشتری ارائه دهیم.
در ذیل به برخی از اشتباهات گویندگان و صداپیشگان و راه حل آنها می پردازیم
در اولویت قرار دادن مشتریان جدید
برخی مشاغل برای ایجاد موقعیت های شغلی جدید، پیشنهادات شگفت انگیز و هدایای رایگانی را در اختیار مشتریان جدید قرار میدهند و مشتریان فعلی خود را که باعث موفقیت امروزه آنها هستند، فراموش میکنند و این مهم هنگامی اتفاق می افتد که صداپیشگان، مشتریان جدید خود را با مشتریان قدیم خود در یک کفه ترازو قرار میدهند. برخی به اشتباه تصور میکنند وقتی کارشان با یک مشتری تمام میشود، میتوانند او را رها کنند و دیگر نیازی به ادامه روابط کاری ندارند.
راه حل:
وفاداری مشتری چیزی نیست که به صورت خودکار حاصل شود و نادیده گرفتن مشتری فعلی شما راهی مطمئن برای آزمایش آن است. با مشتریان فعلی همان اشتیاق و همان رفتاری را داشته باشید که با مشتریان جدید دارید.
به آنها هدیه دهید، روابط دوستانه خود را با آنها افزایش دهید و سعی کنید کارهای آنها را در اولویت قرار داده و در اسرع
وقت انجام دهید.
به طور مرتب از طریق ایمیل یا دیگر شبکه های مجازی با آنها تماس بگیرید و یک برنامه یا هدیه ای با عنوان پاداش مشتریان وفادار یا چیزی مشابه این برایشان در نظر بگیرید.
تاخیر در برقراری ارتباط
وقتی در برقراری ارتباط تاخیر دارید، ضرر میکنید.
تحویل سریع کار یا برقراری ارتباط درست و به موقع با مشتری، میتواند برای ثبات حرفه شما حیاتی باشد.
راه حل:
به همه سوالاتی که مشتری از شما میپرسد پاسخ صحیح و کامل بدهید.
اولین پاسخ شما اغلب معرف حرفه و شغل شماست.
از آنجایی که من یک صدا پیشه تمام وقت هستم، هر روز حدودا ۱۵ دقیقه از وقتم را به چک کردن ایمیل مشتریانم
اختصاص میدهم و همیشه هدفم این است که بلافاصله و در اسرع وقت به سوالات مشتریان درباره قیمت، جزئیات
و نحوه اجرای پروژه پاسخ دهم.
همه ما وقتی پاسخ فوری دریافت میکنیم، خوشحال میشویم و احساس رضایت میکنیم پس تلاش کنید تا بتوانید به مشتریان جواب های فوری و کامل بدهید تا آنها را تحت تاثیر قرار دهید.
بد قولی و تاخیر در تحویل به موقع
نسخه های نمایشی یا همون دموها بسیار عالی و ضروری هستند اما اطمینان حاصل کنید دقیقا همان چیزی را به مشتری تحویل میدهید که در جلسه اول به او قول داده اید و درباره اش صحبت کرده اید.
این نکته برای صداپیشه های مبتدی جزو ضروریات است.
راه حل:
وعده و وعید کمتر و زودتر از موعد تحویل دادن پروژه، یک استراتژی دقیق و کاربردی است که منجر به وفاداری بیش
از پیش مشتری میشود.
در حالیکه همه حواستان به تاریخ تحویل پروژه است، سعی کنید بهترین کار را ارائه دهید، وعده و وعید کمتر دادن و زودتر از موعد تحویل دادن، باعث می شود بیش از انتظار مشتری ظاهر شوید.
تحویل پروژه ضبط شده زودتر از موعد مقرر، مطمئنا ارزش شما را در نظر مشتری بالاتر میبرد و باعث می شود بارها
و بارها به شما رجوع کند.
از سوی دیگر، به خاطر داشته باشید مشتری گاهی اوقات چیزی غیر ممکن را از شما میخواهد، صادق بودن در مورد
آنچه شما میتوانید تحویل دهید، بسیار مهم است.
مطمئن باشید مشتری از صداقت شما قدردانی خواهد کرد
همچنین اطمینان حاصل کنید که مهارت ها و استعدادهای خود را تا حدی ارتقا داده اید که بتوانید پاسخگوی نیاز مشتری باشید.
رسیدن به این مرحله به زمان، تمرین و یک استاد خوب نیاز دارد.
حتی اگر از مشتری بازخورد مستقیمی دریافت نکنید، معمولاً می توانید بگویید آنچه را که آنها می خواهند تحویل
می دهید.
در این صورت روال کار شما با مشتری بدون دردسر پیش می رود و نیازی نیست جلسات و زمان زیادی را صرف
متقاعد کردن مشتری کنید.
گوش ندادن یا درک نکردن آنچه مشتری می خواهد وقتی مشتری پروژه ای را به شما ارجاع میدهد، شما آن را با مهارت
و روش خود انجام می دهید، اما شاید آن دقیقا همان چیزی نباشد که مشتری میخواهد.
ضروری است که از جزئیات کار، از لحن و تن صدا گرفته تا مسائل فنی، آگاه باشید.
این موارد شامل فرمت، لیبل گذاری فایل، روش تحویل، چگونگی پردازش صدا و سایر جزئیات است.
قبل از شروع کار باید انتظارات مشتری را کاملا شفاف سازی کنید.
راه حل:
اگر مطمئن نیستید مشتری دقیقا چه میخواهد، سوالات زیادی را بپرسید تا مطمئن شوید.
برخی از مشتریان دوست دارند در طول ضبط مستقیما حضور داشته باشند، در این صورت میتوان تلفن را طوری تنظیم
کرد که آنها بتوانند ضبط را بشنوند.
این کار معمولا بدون زحمت و دردسر است و در وقت صرفه جویی میکند، امکان هدایت درست مشتری را در زمان
واقعی فراهم میکند در نتیجه محصول نهایی در اولین ضبط توسط مشتری تائید میشود و باعث می شود از اتلاف
وقت و ارسال ایمیل های متعدد جلوگیری شود.
آگاهی از اشتباهات رایج در ارائه خدمات به مشتری، اولین قدم در جلوگیری از آن است.
گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید هنگام جلب رضایت مشتری ، همه جوانب را می سنجید.
اگر با هر مشتری به عنوان بهترین مشتری خود رفتار کنید و دقیقاً همان چیزی را که او می خواهد سریع و حرفه ای و به
بهترین نحو ارائه دهید، در مسیر درست قرار خواهید گرفت.
مترجم: راحله زبردست
درباره مجموعه هرمس
محمد برات زاده هستم مدیر وبسایت گوینده حرفه بنده گویندگی است و در حال حاضر بصورت تخصصی در بخش گویندگی تیزر تبلیغاتی، رادیویی، تلویزیونی، دوبله و رادیو فعالیت دارم و ...
نوشته های بیشتر از مجموعه هرمس
دیدگاهتان را بنویسید