اثر مخرب رسانه های اجتماعی بر تجارت صدا

اثر مخرب رسانه های اجتماعی بر تجارت صدا
اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر، لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی همانگونه که میتوانند به تجارت صدا کمک کنند و مفید باشند، آسیب رسان هم هستند. برای اینکه رسانه های اجتماعی به حرفه صداپیشگی و به عبارتی تجارت صدا آسیب نرسانند، باید از شش عادت مخرب این رسانه ها دوری کنید. شش دلیل که نشان می دهد رسانه های اجتماعی میتوانند بر تجارت صدا تاثیر منفی و مخرب بگذارند.
شش دلیل که نشان می دهد رسانه های اجتماعی میتوانند بر تجارت صدا تاثیر منفی و مخرب بگذارند.
شش دلیل که نشان می دهد رسانه های اجتماعی میتوانند بر تجارت صدا تاثیر منفی و مخرب بگذارند.
1- اشباع ذهن و گوش مخاطبین با تبلیغات
بازاریابان مدت هاست مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی را برای تبلیغ محصولات و خدمات کشف کرده و توصیه می کنند، اما تبلیغات تنها هدف رسانه ها نیست. هدف کلی رسانه های اجتماعی تعامل با مخاطبان، سرگرمی و در نهایت حفظ تجارت صدا در اذهان عمومی است.
اگر کاربران این رسانه ها مدام پیامهای تبلیغاتی را با صدای شما که مدام به آنها میگویید بخرید و بخرید و بخرید، دریافت کنند، احساس میکنند میخواهید آنها را گول بزنید یا نظرتان را بر آنها تحمیل کنید. تبلیغات را به حداقل برسانید و در پست هایتان محتوای جذاب تری بگنجانید.
بهترین رسانه های اجتماعی بر این باورند که تنها 20 درصد محتوا باید مربوط به صدای شما باشد و 80 درصد دیگر موضوعاتی است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
2- تحمیل عقاید خود به مخاطبین
رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، افکار و نظرات ایده آل هستند. با این حال، باید بدانیم این رسانه ها جایگاهی برای ارائه مونولوگ یکطرفه و تحمیل عقاید صداپیشه به مخاطب نیستند. همانطور که رگبارهای تبلیغاتی برای مخاطبین خوشایند نیست، از تحمیل عقاید شما نیز بیزارند. در شرایط سیاسی امروز، به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود در مورد همه مسائل سیاسی قطعا ایده خوبی نیست.
در حالی که ممکن است تصور کنید اکثر مردم دیدگاه های شما را به اشتراک می گذارند، باید بدانید بسیاری از مخاطبین و از همه مهمتر مشتریان شما دیدگاه های متفاوتی دارند. این ضرب المثل قدیمی در مورد اینکه هرگز در مورد دین یا سیاست روی میز شام صحبت نکنید، در کار با رسانه های اجتماعی کاملا صدق میکند. از موضوعات بحث برانگیز اجتناب کنید چرا که قطعا برخی از مخاطبین خود را از دست می دهید.
3- استفاده از حساب های کاربری متعدد و اشتباه
با وجود بسترهای رسانه های اجتماعی متعدد، حتی اینکه بدانید از کجا باید شروع کنید بسیار مهم است. اینکه فکر میکنید در همه حساب های کاربریتان باید پست بگذارید، کاملا اشتباه است. شما باید متفکرانه تصمیم بگیرید و ببینید کدام رسانه برای شغل شما بهترین است.
به مخاطبانی که دارید فکر کنید و آنها را خوب بشناسید، سپس بسترها و پیامهایی را انتخاب کنید که مستقیماً با آنها صحبت می کند.
به مواردی دقت کنید که توجه آنها را به خود جلب می کند و باعث می شود آنها نه تنها پیام های شما را بخوانند بلکه آنها را با دوستان و اطرافیان خود به اشتراک بگذارند.
4- افشای جزئیات قرارداد
هرگز جزئیات قراردادهای خود را با مخاطبین به اشتراک نگذارید. اکثر قراردادهای صوتی حاوی بند عدم افشاء (NDA) است که شما را از به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی منع می کند و انجام این کار قرارداد را نقض می کند. حتی بدون این بند قرارداد هم، محترمانه و مودبانه این است اطلاعات قرارداد را محرمانه تلقی کرده و از افشای آن خودداری کنید.
5- اشتراک گذاری مسائل خصوصی
حتی اگر خانواده یا دوستان شما در حساب های کاربری خصوصیتان مشتاق شنیدن آخرین موفقیت ها و شکست های شما هستند، درست نیست که مخاطبین شما در جریان آن قرار بگیرند. به عنوان یک کارآفرین یا یکی از صاحبان مشاغل کوچک زندگی شخصی و کاری ما ممکن است در بسیاری زمینه ها با هم ادغام شود، اما رسانه اجتماعی جایی نیست که همه مسائل و روزمرگی هایتان را در آن انتشار دهید.
این بدان معنا نیست که مخاطبین شما دوست ندارند مثلا درباره شرکت شما در مسابقه دو ماراتن یا به سرپرستی گرفتن یک سگ کوچولو چیزی بشنوند، اما آنها شاید مایل نباشند درباره تاول های پای شما یا جزئیات آموزش های توله سگ کوچولو چیزی بدانند.
6- اشتراک گذاری مطالب بدون فکر
بسیاری از شرکت ها داستان های وحشتناکی را درباره اشتباهات مضحک رسانه های اجتماعی نقل میکنند که باعث رنجش برخی از مخاطبین شده است. از آنجایی که سرعت ارسال پست در رسانه های اجتماعی به سرعت نور است، ما نمیتوانیم پستی را که ارسال شده متوقف کنیم و مانع از حرکت سریع آن در سراسر جهان شویم.
پس از واکنش های منفی مخاطبین، بدست آوردن دوباره شهرت و اعتبار به مراتب سخت تر خواهد بود. اگر فکر یا ایده ای طنز به ذهنتان رسید، آن را تایپ کنید اما ارسال نکنید. در ذهن، مخاطبین تان را مرور کنید، افکارشان را مرور کنید، رویدادهای جامعه را مرور کنید، مطمئن شوید آنچه که ارسال می کنید بی ملاحظه یا توهین آمیز تلقی نخواهد شد.
اگر مطمئن نیستید و شک دارید که ممکن است باعث ناراحتی قشر خاصی از مخاطبینتان شود، آن مطلب را به اشتراک نگذارید. اما اگر بخواهید مخاطبین را درگیر مطلب کرده و با هم از آن لذت ببرید، بهتر است آن کار را با لحن کاملا حرفه ای انجام دهید تا ثابت کنید شما یک صداپیشه مسلط و کار بلد هستید که مخاطبین می توانند به شما اعتماد کنند.
مترجم: راحله زبردست
درباره مجموعه هرمس
محمد برات زاده هستم مدیر وبسایت گوینده حرفه بنده گویندگی است و در حال حاضر بصورت تخصصی در بخش گویندگی تیزر تبلیغاتی، رادیویی، تلویزیونی، دوبله و رادیو فعالیت دارم و ...
نوشته های بیشتر از مجموعه هرمس
دیدگاهتان را بنویسید