گوینده تیزر کیست؟
گوینده تیزر به چه کسی گفته میشود؟
امروز قراره با هم در مورد اینکه گوینده تیزر به چه کسی گفته میشه و گویندگان چه مراحلی رو باید طی کنن تا بتونن گوینده تیزر حرفه ای بشن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید. هنر گویندگی و مهارتی که گوینده برای بیان موضوع و انتقال احساسات مختلف به مخاطب دارد، همه عواملی هستند که باعث می شوند ما از گوش کردن به یک پادکست صوتی لذت ببریم و یا درک بهتری از صحنه های یک برنامه مستند داشته باشیم. شاید شما هم مانند بسیاری دیگر به این هنر علاقه داشته و قصد داشته باشید به عنوان یک گوینده مشغول به کار شوید.
با خواندن این مقاله اطلاعات زیادی درباره حرفه گویندگی و گوینده تیزر شدن کسب خواهید کرد و در انتها می توانید درباره شروع حرفه گویندگی و یا یادگیری مهارت های لازم برای آن تصمیم بگیرید.
داشتن علاقه و اشتیاق به گویندگی حرف اول را می زند
حتما قبول دارید که شروع کردن یک کار و موفق شدن در آن، علاقه و عشق به آن را می طلبد. مخاطبان می توانند اشتیاق و انرژی شما را از طرز بیان و یا خواندن متن متوجه شوند. اگر بهترین صدا و بالاترین مهارت را در نریشن داشته باشید، اما علاقه شما به این کار در صدایتان شنیده نشود، قطعا محصول نهایی چندان به مذاق شنونده خوش نخواهد آمد.
هر چقدر به این کار علاقه و اشتیاق بیشتری داشته باشید، در عرصه نریشن موفق تر و نریتور بهتری خواهید بود. گوینده تیزر شخصی است که یکی از مهم ترین ارکان یک تیزر را بر عهده دارد. یک گوینده میتواند یک تیزر را حماسی، شاد یا آرام اجرا کند. مجموعه گوینده اولین، بزرگترین و معتبر ترین سایت تخصصی گویندگی و فن بیان که شما میتوانید از طریق این سایت آموزش های اصولی در حوزه گویندگی و فن بیان را ببینید.
طی سالهای اخیر سازندگان تیزرهای تبلیغاتی و مستند سازان برای خوانش گفتار متن ویدئوهای خود، از گویندگان شناخته شده و یا نریتور های تازه نفس و جوان بهره گرفتهاند که همین موضوع باعث ارتقاء سطح کیفی آثار و افزایش مخاطبان جهت تماشای تیزرها شده است.
حالا میخوایم بدونیم وظیفه گوینده تیزر چیه؟
گوینده تیزر وظیفه دارد توجه مخاطب را با صدای خود به محصول خاصی که جهت معرفی به او واگذار شده است جلب کند. یک گوینده تیزرهای تبلیغاتی حتما باید به آنچه که قرار است برای آن تیزر تبلیغاتی ساخته شود و متنی که قرار است بخواند باور داشته باشد. در مورد فعالیت کاری خود یعنی تیزری که قرار است بخواند پرشور باشد و تعهد کاری بالایی داشته باشد در این صورت مشتریان را نیز هیجان زده خواهد کرد. چرایی خرید محصول را به مخاطب شرح دهد و در مورد رقابت صحبت نکند، تمرکزشان بر روی هدف ساخت تیزر باشد. مهمترین مسئله در خوانش نریشن و گویندگی متون این است که در طول 3 ثانیه اول توجه مردم را جلب کنید؛ امروزه مردم کمتر صبور هستند بنابراین گوینده تیزر تبلیغاتی در همان ثانیه های آغازین تیزر باید بتواند مخاطب را برای ادامه تماشای تیزر جلب کند، اگر در ابتدا قادر به جذب مخاطب نشود، بیننده سریعا از مشاهده باقی تیزر منصرف می شود. گوینده تیزر باید مخاطب را به فکر فرو برد و به سوال چرایی خرید محصول در تیزرهای تبلیغاتی، چرایی رأی دادن به فلان کاندیدا در تیزر سیاسی، چرایی مشاهده فیلم سینمایی و… پاسخ دهد، تنها از این طریق مخاطب جذب مقصود شما می شود.
شهرت گوینده تیزر:
گوینده تیزر هر چقدر که شخص مشهوتری میان مردم باشد، تأثیر بخشی بیشتری خواهد داشت، گویندگی اولین تیزر تبلیغاتی بعد از انقلاب اسلامی ایران توسط مرحوم منوچهر نوذری انجام شد، استفاده از افراد محبوب به دلیل اعتماد بیشتر مردم به آنها کاری هوشمندانه است، در سراسر دنیا این ویژگی پراهمیت را مورد ملاحظه قرار می دهند، همانطور که همه روزه می بینید، برای تبلیغ لباس های ورزشی، کتانی های ورزشی با برندهای مطرح از فوتبالیست های مشهور در سطح بین المللی استفاده میشود، از بازیگران مشهور هالیوودی برای تبلیغ محصولات زیبایی، انواع لباس ها و… بهره می گیرند، حتی برای تبلیغ کمپینهای گوناگون نیز افراد مشهور در نظر گرفته می شود.پس در اینجا منظور صرفا حضور فیزیکی این افراد در تهیه تیزر نیست حتی صدای آن ها برای گویندگی تیزر کافی است تا اثر بخشی آن محسوس شود. یک نکته بسیار مهمی که باید حتما بهش توجه کنیم این موضوع که نریتور تیزر تبلیغاتی باید اهل مطالعه باشد تا از اطلاعات بالایی برخوردار باشد، هم چنین بتواند در هنگام خواندن شعر در صورت لزوم به صورت روان و بدون اشکال آن را اجرا کند. محمد برات زاده گوینده تخصصی تیزر تبلیغاتی جزء گویندگان حرفه ای معروف و قدیمی در این حوزه است که با برندهای بزرگ و به نام کشور مشغول به همکاری است و برای سفارش کار گویندگی تیزر، گویندگی موشن گرافیک و گویندگی مستند توسط ایشان میتوانید از این لینک اقدام کنید، همچنین میتوانید با شماره موجود در تصویر تماس حاصل نمایید.
و از همه مهمتر اگر قصد دارید این حرفه را به طور جدی شروع کنید و از آن درآمد کسب نمایید، ابتدا به خوبی درباره این حرفه مطالعه کنید و گویندگان برتر ایران و جهان را بشناسید. پس از این که به اندازه کافی درباره هنر گویندگی، نریشن و مهارت های مربوط به آن اطلاعات کسب کردید، وقت آن است که توانایی های خود را در این زمینه افزایش دهید. برای این کار می توانید شروع به یادگیری آموزش اصولی و حرفه ای کنید ما میتوانیم به شما پیشنهاد دهیم با ما همراه باشید
دوره غیرحضوری (مجازی) صفر تا صد گویندگی و فن بیان
مجموعه گوینده را ثبت نام کنید و با پشتیبانی سه ماهه توسط استاد محمد برات زاده بهترین نتایج را از این دوره حرفه ای و بی نظیر دریافت کنید.
درباره مجموعه هرمس
محمد برات زاده هستم مدیر وبسایت گوینده حرفه بنده گویندگی است و در حال حاضر بصورت تخصصی در بخش گویندگی تیزر تبلیغاتی، رادیویی، تلویزیونی، دوبله و رادیو فعالیت دارم و ...
نوشته های بیشتر از مجموعه هرمس
دیدگاهتان را بنویسید